Online marketing op commissie basis; adverteren zonder risico

Regelmatig krijg ik van (potentiële) klanten de vraag of ik ook op commissiebasis werk, daar kan ik maar één antwoord op geven: ja, mits we het meetbaar kunnen maken. Gelukkig leven we in een digitaal tijdperk waarop iedere muisklik meetbaar is en er dus bijna altijd wel een manier is waarop we de campagneresultaten meetbaar kunnen maken. Door op commissiebasis te werken hoef je alléén te betalen als de campagne daadwerkelijk iets oplevert. Ideaal natuurlijk, hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat.
Hoe werkt het precies?
Of het nu gaat om een Social Media Ads campagne of Google Ads campagne, het is altijd gericht op het verkopen van de dienst of product van uw bedrijf. Een campagne voor naamsbekendheid is op commissiebasis niet mogelijk, omdat we de effecten hiervan (behalve aantal bereikte mensen en impressies) niet kunnen meten. Op basis van de KPI’s van je bedrijf kijken we naar het meest geschikte platform waarop we gaan adverteren, vervolgens zetten wij de campagne op. Vanaf de eerste dag zitten we er kort bovenop om te zorgen dat “onze” campagne optimaal presteert. Wij moeten bovendien ook eten van de commissie, het is voor ons dus ook van belang dat de campagne goed loopt 😉. Gaan er dagen voorbij dat er niks verkocht wordt/ er geen nieuwe aanmeldingen komen, dan betaal je ons dus ook niets.
Wat zijn de voor- en nadelen?
+            Je betaalt alleen als er bij jou daadwerkelijk geld binnen komt; +            Omdat wij afhankelijk zijn van de commissie, zitten we er kort bovenop; +            Je krijgt verkopen/ nieuwe klanten binnen die je zonder onze campagne niet gehad zou hebben +            Je hebt zelf verder helemaal geen omkijken naar je campagne –             Als het storm loopt, betaal je soms meer dan je anders op ‘vaste basis’ had moeten betalen. Echter; als het storm loopt is dit uiteraard ook alleen maar goed voor je bedrijf. –             Je houdt uiteindelijk een kleinere winstmarge over omdat je ons een percentage betaald.
Huidige projecten op commissie basis
Momenteel runnen we meer dan 20 Google-Ads campagnes puur op commissie basis. Over het algemeen doen we dit voor grote softwarebedrijven die overal ter wereld actief zijn. Dit wil echter niet zeggen dat dit niet mogelijk is voor een lokale winkel of bedrijf. Heb je producten die je wil verkopen of ben je op zoek naar nieuwe, geïnteresseerde klanten en wil je zonder risico starten met het uitbesteden van online marketing? Dan is de op commissie gebaseerde manier wellicht ideaal voor jou! Onderaan deze pagina vindt je onlangs behaalde resultaten voor enkele softwarebedrijven. Meer weten? Bel of app gerust naar 06-53590481 of stuur een mailtje naar mattis@tiger-media.nl . Graag tot snel! Enkele resultaten van diverse Softwarebedrijven waarvoor ik de laatste weken campagnes draai. Helaas kan ik niet alle informatie met conversiewaarde laten zien, omdat hier dan ook de gegevens van de klanten bij komen te staan. Op volgorde van links naar rechts: PureChat, Ecwid, TARS, Tidio.