Een nieuwe Google-Ads structuur en geautomatiseerde platform-distributie via Hexon.
.png)
.png)
Na de verkoop van Epic-Auctions aan Troostwijk Auctions mochten we ook hier een kijkje in de keuken nemen. Een enorme organisatie, met dagelijks tientallen veilingen live in verschillende landen. De performance marketing afdeling kon wel wat hulp gebruiken, en dus zijn we direct van start gegaan met het herstructureren van de Google Ads accounts. Daarnaast hebben we een volledig nieuwe platform-distributie automatisering opgezet.
We hebben een data-gedreven strategie opgezet met de volgende stappen
We gingen van 1.500 naar 80 actieve campagnes. Door te consolideren kon het algoritme van Google zijn werk beter doen, dit verdubbelde de ROI.
De kavels worden op wel 20 verschillende platformen geplaatst. Omdat Channable fouten gaf, zorgt onze Hexon-export nu voor automatische, foutloze plaatsing.
Niet elk platform is in elk land even relevant. Daarom werd op basis van voorgaande veilingen, per kavel automatisch bepaald waar publicatie het meeste oplevert.
Platformen toegevoegd
Meer omzet uit platformen
Per week bespaard door automatisering
Verdubbeling van de ROI uit Google Ads
.png)
Plan hier onder een vrijblijvend kennismaking gesprek in, dan gaan we samen kijken naar je doelen en hoe online marketing hier aan bij kan dragen.