SEW.label
In januari 2021 kwam Simone hier op kantoor met het verzoek of we het Instagram account van haar handgemaakte tassenmerk SEW.label konden boosten. Tot nu toe stond de groei van het aantal volgers bij haar gelijk aan een groei van de verkopen, dus de vraag klinkt logisch. Een half uur verder in het gesprek kwamen we echter tot de conclusie dat ze vooral meer wilde verkopen zodat ze haar merk groter kon maken. Daarom besloten we een webshop te starten en in plaats van op ‘bereik’ te adverteren meer naar sales te gaan kijken. In 2021 verkochten we online ruim 400 tassen in 9 maanden.
Over de samenwerking
Veel ondernemers kiezen ervoor om wel eens een bericht te promoten op Facebook of Instagram. Je ziet dan wel hoeveel mensen je hebt bereikt en hoeveel likes of volgers je er bij hebt gekregen, maar dat is het. Een gepromoot bericht leidt maar zelden tot een daadwerkelijke aankoop, en zonder webshop is dit al helemaal onmeetbaar. Daarom moesten we bij stap 1 beginnen, het maken van een webshop. Het eindresultaat is hier te bewonderen.
Voor de webshop combineren we de wensen, huisstijl en visie van Simone met de kennis die we zelf hebben. Eind maart was deze klaar en konden we daadwerkelijk gaan adverteren. Daar zijn we sinds toen niet meer mee gestopt (behalve door een voorraadtekort). Inmiddels heeft Simone haar collectie flink uit kunnen breiden en is ze trotse eigenaar van een tassenmerk dat dagelijks meerdere bestellingen krijgt!
Wat we met SEW.label
bereikt hebben?
- Kosten: Omdat het tassenmerk nog startende is en alles met eigen geld gebeurd gebruiken we een laag dagbudget. In totaal is er nog geen €10 per dag uitgegeven aan advertenties.
- Weergaven: In totaal zijn de advertenties van SEW.label aan bijna 600.000 Nederlanders en Belgen binnen de doelgroep getoond.
- Winkelsessies: Dit heeft geleid tot bijna 15.000 online winkelsessies.
- Aankopen: Deze sessies hebben geleid tot een verkoop van ruim 400 tassen. Niet slecht voor het eerste jaar!
- Return on investment: Uiteindelijk behaalde we met de advertenties een ROI van 5,4. Dit wil zeggen dat ze voor iedere geïnvesteerde euro ruim vijf keer het bedrag terugverdiende.

Simone over onze samenwerking:
Bij het starten van mijn onderneming was mijn doel om meer bekendheid en verkoop buiten mijn eigen regio te creëren. Mattis heeft me erg goed geholpen bij het bepalen van de richting van mijn onderneming. Hij heeft onderzoek gedaan naar welke doelgroepen passen bij SEW.label, dit heeft enorm geholpen bij het boosten van de verkoop. Bij aanpassingen of vragen over de ads kan ik altijd bij Mattis terecht en wordt dit ook snel doorgevoerd. Door de advertenties worden de SEW.label tassen door het hele land verkocht!