STAPRO liften

Ruim één jaar geleden kwam collega Maarten Sanders (Stimulon) met de vraag of we eens naar het Google Ads account van STAPRO wilde kijken. De site was aan vernieuwing toe en uit de advertenties kregen ze niet de juiste resultaten.  

Sterker nog: het enige wat ze kregen was iedere maand een onoverzichtelijke mail met daarin de belangrijkste zoekwoorden en klikken, meer niet. Ze konden zelf niet in hun eigen Google Ads account en de conversies waren op geen enkele manier te meten. Tijd voor verandering dus!

Account opzetten vanaf 0

Omdat de huidige adverteerder geen toegang wilde geven tot het account, ook niet aan de klant zelf, moest er een nieuwe gemaakt worden. In samenwerking met STAPRO gingen we op zoek naar de juiste zoekwoorden en aan de slag met het opstellen van de twee campagnes op basis van de producten en één branded campagne:
1. Goederenliften
2. Autoliften
3. Branded campagne

In tegenstelling tot het vorige bureau is dit allemaal in het account van STAPRO gebeurd, waardoor zij eigenaar zijn van de campagnes en ten allen tijden inzicht hebben in alle data en aanpassingen, 100% transparant dus. 

Meetbaarheid

Resultaat

Momenteel komt zo’n 75% van het verkeer op de website via Google advertenties. Dit verkeer zorgt iedere maand voor 30 tot 50 aanvragen, waardoor STAPRO momenteel voor de komende 6 maanden de agenda helemaal vol heeft zitten. Een mooie samenwerking voor alle betrokken partijen dus! 

Transparantie en meetbaarheid

Helaas komen we in de praktijk nog vaak gelijke situaties tegen als bij Stapro waarin een bureau niet eerlijk is over wat er precies gebeurd met het mediabudget en wat ze hier voor terug krijgen. MarketingTribune publiceerde onlangs een artikel waarin stond dat 79% van de adverteerders zich ‘easy money’ voelt voor bureaus.

Dus: betaal jij momenteel iedere maand voor een bureau dat je alleen enkele niets zeggende cijfers doorstuurt via de mail of kan je zelf je account niet eens in? Dan is het wellicht goed om een overstap naar een andere, transparante, partij te overwegen.