Verkooyen Machines
Nieuwe insteek
De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met het opzetten, analyseren en optimaliseren van de Google Ads van diverse klanten. Eén van deze klanten is Verkooyen Machines (en Verkooyen Verhuur) uit Vessem. Zij hadden een aantal jaar geleden een uitgebreide campagne op laten stellen die nu wel toe was aan vernieuwing. Er werd nog geadverteerd op machines en merken in die ze niet meer verkochten en het nieuwe assortiment stond er niet in. Omdat er zo veel aangepast moest worden besloten we van 0 een nieuwe campagne op te bouwen (met de data van de oude campagne). In deze blog laten we de resultaten van de eerste maand zien en spreken we Twan over onze samenwerking.
Over de samenwerking
De campagne was in eerste instantie vrij algemeen opgericht. Wanneer iemand op Google zocht op een specifieke machine, kreeg iedereen dezelfde algemene advertentie te zien. Deze advertentie stuurde de potentiële klant naar de homepage, vanaf hier moest de bezoeker zelf nog op zoek naar de machine waar hij/zij naar op zoek was. In plaats daarvan hebben we nu voor ieder merk dat ze verkopen een aparte campagne gemaakt zodat wanneer iemand op ‘Kubota KX060-5’ zoekt, ze ook een advertentie krijgen voor deze specifieke machine. Dit zorgt er voor dat een hoger percentage dat de advertentie te zien krijgt hier ook op klikt (verbeterde CTR), wat leid tot een lagere kosten per klik en een lagere kosten per conversie.
De resultaten zwart op wit
- Kosten: van €1.400 naar €2.800, dit is een verdubbeling van de kosten, hier komt echter een verviervoudiging van het aantal conversies bij.
- Vertoningen: van 1,3 mln naar 0,7 mln. Minder irrelevante vertoningen, toch meer relevante clicks.
- Click Through Ratio: van 0,51% naar 1,38%. Zoals in de alinea hierboven uitgelegd staat hebben relevantere advertenties geleid tot een betere CTR.
- Conversies: van 191 naar 718 conversies per maand. Dit zijn dus bijna 4x zoveel conversies per maand, tegen een verdubbeling van de kosten. Hiermee zijn de kosten per conversie dus bijna gehalveerd.
- Kosten per conversie: van €7,50 naar €3,80. Uiteindelijk is dit het belangrijkste resultaat. Dit betekent dat Verkooyen Machines / Verkooyen Verhuur nu bijna 2x zoveel conversies krijgt voor iedere euro die ze in Google Ads steken.

Twan over onze samenwerking:
We zochten een partner die op de juiste manier aandacht aan onze Google Ads kon besteden. Dankzij het persoonlijk contact hadden we snel een beeld wat de beste aanpak was en dit heeft Mattis dan ook op korte termijn gerealiseerd. De samenwerking verliep prettig en daarom laten we ook in de toekomst het onderhoud van Google Ads door Mattis uitvoeren.